3 veelgestelde vragen over productiecontentmarketing

Ik begrijp dat u mogelijk meer dan drie veelgestelde vragen (FAQ’s) heeft over het maken van contentmarketing. Dit bericht gaat over de drie vragen die mijn productieklanten mij het vaakst stellen.

Om mijn eigen ervaringen te valideren, verwijs ik naar onderzoeksresultaten uit het rapport Productie van contentmarketinginzichten voor 2021 gepubliceerd door het Content Marketing Institute (CMI).

Hoe zal de productie van contentmarketing ons verkoopproces verbeteren?

Dit is een brede vraag en raakt echt de kern van de zaak: waarom zou je in de eerste plaats de moeite nemen om contentmarketing te produceren. Traditioneel beschouwen de meeste fabrikanten marketing alleen als verkoopondersteuning. Het is moeilijk voor hen om hun denkwijze te resetten dat we tegenwoordig een meer hybride aanpak nodig hebben waarbij verkoop en marketing moeten samenwerken aan een gemeenschappelijk doel van groeiende verkoop en hogere inkomsten.

Deze verandering is hun opgedrongen door de verandering in het gedrag van industriële kopers. Ze blijven liever anoniem voor een groter deel van hun kooptraject en hebben alleen contact met uw verkoopteam wanneer ze klaar zijn.

Ik heb gesproken met fabrikanten die het maken van contentmarketing beschouwen als de nieuwe manier om organische SEO te doen. De logica gaat ongeveer als volgt: Word gevonden in Google > Haal bezoekers naar de site > Ze nemen na het eerste bezoek contact op met uw verkoopteam.

Zo werkt het helaas niet. Er is een groot verschil tussen discovery-optimalisatie (SEO) en conversie-optimalisatie (CRO), ook al zijn ze verwant. U gebruikt niet de volledige kracht van het vervaardigen van contentmarketing als dat uw beperkte begrip is.

Contentmarketing voor de productie moet een actievere rol spelen bij het bepalen van de tafel voor Sales. Het moet veel doelen bereiken om met succes meer gekwalificeerde leads te genereren. Dit zijn de doelen die fabrikanten in de afgelopen 12 maanden hebben bereikt, volgens het CMI-rapport.

Waarom hebben we geen resultaten gezien van alle inhoud die we hebben gemaakt?

Hoe lang het duurt om meetbare resultaten te produceren met productie-contentmarketing, is een belangrijk punt van zorg en frustratie. Het probleem dat ik zie, is dat besluitvormers in productiebedrijven de neiging hebben om deze industriële marketingstrategie te zien als een campagne die ze uit het verleden gewend zijn.

Mijn antwoord op deze vraag is altijd hetzelfde, “Industriële contentmarketing is een proces en geen eenmalige campagne.” Ik zal daar wat meer over uitweiden om wat duidelijkheid te scheppen. Het kan 6 tot 9 maanden duren, afhankelijk van de concurrentie en de staat van uw eigen marketing. Ik ben eerlijk tegen mijn klanten door hen te vertellen dat het zo is geen snelle oplossing voor trage verkopen. Ik raad ze aan andere opties te overwegen als ze niet bereid zijn om de tijd en het geld te investeren om op de lange termijn correct aan contentmarketing te doen. Ik heb dit feit ook in een paar van mijn eerdere berichten genoemd.

Ik maak ze er ook van bewust dat ze tussentijdse resultaten mogen verwachten en zullen zien, zoals meer verkeer naar de site, top-of-the-funnel leads, het oplossen van technische problemen die de betrokkenheid negatief kunnen beïnvloeden en het verbeteren van on-page SEO.

Fabrikanten zijn door de jaren heen beter geworden in contentmarketing. Velen moesten echter hun berichtgeving en inhoud aanpassen vanwege de pandemie. Hier zijn drie belangrijke bevindingen en een grafiek uit het CMI-rapport.

  • 39% van de respondenten zei dat hun bedrijven zich in de geavanceerde/volwassen fase van contentmarketingvolwassenheid bevonden, vergeleken met 29% vorig jaar
  • 70% van de ondervraagde productiemarketeers veranderde hun targeting-/messagingstrategie als reactie op de pandemie
  • 69% van de ondervraagde productiemarketeers denkt dat de pandemie op lange termijn een significante of matige impact zal hebben op het algehele contentmarketingsucces van hun organisatie

Productie contentmarketing volwassenheid

Hoe kunnen we aan contentmarketing doen als we een beperkte bandbreedte hebben?

De tijdscrisis is een constante voor fabrikanten omdat marketing niet hun primaire taak is. Hun Subject Matter Experts (MKB’s) zijn bezig met waar ze goed in zijn en hebben geen tijd om content te creëren.

Je bent niet de enige als je je zo voelt, als dat een troost kan zijn. Meer dan de helft van de fabrikanten heeft kleine teams die het hele bedrijf bedienen en ze kunnen ook andere marketingverantwoordelijkheden op zich nemen.

Teamgrootte onder fabrikanten voor contentmarketing

Dat zou je niet moeten verbazen 61% van de productiemarketeers hebben aangegeven dat ze ten minste één contentmarketingactiviteit hebben uitbesteed. Contentcreatie is de activiteit die het vaakst wordt uitbesteed.

Meest gebruikte contentmarketingactiviteit door productiemarketeers

Er is nog een ander probleem waarmee fabrikanten te maken hebben vanwege de technische aard van hun bedrijf en de doelgroep van ingenieurs en industriële professionals:De juiste partner vinden.

Uitdagingen voor productie-contentmarketeers

Een ding om in gedachten te houden is dat content creatie is niet hetzelfde als contentmarketing. Het is niet alleen een kwestie van copywriting en/of slimme woordensmeden. Er zijn veel meer aspecten, zoals een diep begrip van hoe ingenieurs en industriële inkopers werkgerelateerde beslissingen nemen, het interviewen van kmo’s om de belangrijkste gesprekspunten eruit te halen, het omzetten van die opsommingstekens in samenhangende inhoud die technisch nauwkeurig is en logisch wordt gepresenteerd, kennis van SEO en inhoudsdistributie.

Ik heb artikelen gepubliceerd over elk van deze aspecten van het maken van contentmarketing. Doorzoek deze blog en je zou die berichten moeten kunnen vinden.

creditSource link

Magyarhaz.be
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart