Het belang van bestemmingspagina’s voor het genereren van industriële leads kan niet genoeg worden benadrukt. Waarom? Dat is waar conversies plaatsvinden—bezoekers worden leads. Op bestemmingspagina’s komen uw bezoekers voor het eerst terecht via een marketingcampagne of een socialmediakanaal.
Let op, dit is niet hetzelfde als het promoten van je blogposts via sociale mediakanalen voor siteverkeer.
Wat is de taak van bestemmingspagina’s voor het genereren van industriële leads?
Bestemmingspagina’s hebben één taak te doen:Zet sitebezoekers om in leads.
Ik herinner me dat ik een uitstekende beschrijving van een bestemmingspagina las met een golf-analogie. “Een landingspagina is de putting green waar je de bal (prospect) naartoe rijdt. Eenmaal op de green is het de bedoeling om de bal in de hole te krijgen. Evenzo is het doel van de kopie en het ontwerp van een bestemmingspagina om de prospect de gewenste actie te laten ondernemen. (Bron: Coppyblogger).
Uw contactpagina met een eenvoudig formulier is misschien niet het beste voorbeeld van een bestemmingspagina. De meeste sitebezoekers aarzelen om meteen contact met u op te nemen. Een landingspagina biedt daarentegen een specifiek aanbod dat interessant is voor uw publiek. Het moet de bezoeker overhalen om de gewenste actie te ondernemen. Het is natuurlijk niet alleen een kwestie van esthetiek; lees verder voor manieren om veelvoorkomende valkuilen te vermijden die uw inspanningen voor het genereren van leads kunnen saboteren.
Deze unieke focus van bestemmingspagina’s voor industriële leadgeneratie maakt ze anders dan webpagina’s die mogelijk verschillende doelen moeten bereiken. De bezoeker geeft zijn naam en e-mailadres op in ruil voor iets waardevols. Het downloaden van whitepapers en handleidingen, het aanmelden voor uw nieuwsbrief of het registreren voor een webinar zijn typische toepassingen in industriële marketing.
Raadpleeg deze twee online bronnen voor meer informatie over bestemmingspagina’s.
- Wat is een bestemmingspagina? (Ontstuiteren)
- De anatomie van een perfecte bestemmingspagina (Hoofdbos)
Veelvoorkomende fouten en valkuilen om te vermijden op bestemmingspagina’s
In dit bericht zal ik me concentreren op enkele van de veelvoorkomende fouten die ik heb gezien bij productie- en engineeringbedrijven. Met een beetje planning kun je deze valkuilen gemakkelijk vermijden.
- Links van marketingcampagnes kwamen op de startpagina in plaats van op de bestemmingspagina’s
- Meer dan één oproep tot actie die met elkaar concurreert
- Bezoekers lekken weg door afleidende navigatie
- Geen aantrekkelijk aanbod en bezoekers vertrekken zonder het formulier in te dienen
- Ingewikkelde formulieren die bij de eerste keer om te veel informatie vragen
- Rommelige lay-outs die verwarrend zijn in plaats van bezoekers naar het aanmeldingsformulier te leiden
Bouncepercentages van bestemmingspagina’s
Volgens onderzoek gepubliceerd door Instapage, “9 van de 10 bezoekers stuiteren vanaf de gemiddelde bestemmingspagina na een klik.”
Hun definitie van een bestemmingspagina na het klikken is: “… een op zichzelf staande webpagina, losgekoppeld van de navigatie van een website, gemaakt met als enig doel een bezoeker te overtuigen om te handelen (om zich aan te melden, te kopen, te downloaden, enz.).”
Ouch, dat is niet erg bemoedigend, dus u moet uw bestemmingspagina’s optimaliseren voor de best mogelijke conversieratio. Stel jezelf deze vragen:
- Komt mijn aanbod overeen met de verwachtingen van de bezoeker?
- Kan mijn publiek zich bedrogen voelen door de kop (clickbait)?
- Richt ik me op de juiste doelgroep of werp ik een te breed net?
Door deze vragen te beantwoorden, kunt u niet alleen effectievere bestemmingspagina’s ontwerpen voor het genereren van industriële leads, maar kunt u ook aantrekkelijkere aanbiedingen opstellen. Aanbiedingen die uw doelgroep waardevol genoeg zal vinden, om afstand te doen van hun essentiële contactgegevens.
Weerstand tegen formulieren op bestemmingspagina’s voor industriële leadgeneratie
Hoe vaak verzet u zich tegen het invullen van online formulieren met een half dozijn of meer velden? Er is een natuurlijke weerstand tegen het geven van te veel informatie. Waarom zou er een telefoonnummer nodig zijn om iets te downloaden?
Hoe meer velden je hebt, hoe groter de weerstand tegen het invullen van het formulier. In het ergste geval verstrekken mensen ongewenste informatie. Welke informatie zijn ingenieurs en technische professionals bereid te verstrekken?
Deze grafiek is afkomstig uit het onderzoek dat is gepubliceerd door GlobalSpec en vertoont een aanzienlijke daling na de functietitel. De weerstand is hoger als je meer velden verplicht stelt.
Aan welke inhoud geven ingenieurs de voorkeur?
Het maken van een waardevol stuk inhoud is geen gemakkelijke taak, vooral niet wanneer u zich op een technisch publiek richt. Gebruik deze kaart van de 2021 Staat van marketing voor ingenieurs rapport, ook gepubliceerd door GlobalSpec.
Merk op dat ingenieurs bereid zijn een registratieformulier in te vullen voor technische inhoud die relevant is voor hun werk. White papers en CAD-tekeningen zijn de top twee van meest populaire, met casestudy’s, videozelfstudies en webinars die de top vijf vullen.
Ik noem verkoopbevorderaars voor downloadbare CAD-bestanden omdat ze fabrikanten van onderdelen en componenten helpen om ‘ingewerkt’ te worden. Dit is van cruciaal belang als uw doelgroep Design Engineers is. U komt waarschijnlijk niet in de fase van de offerteaanvraag tenzij uw onderdeel is gespecificeerd en/of is opgenomen in de stuklijst. (Zie mijn bericht, CAD- en BIM-bestanden gebruiken in productiecontentmarketing).
Onderschat de waarde van de beproefde e-nieuwsbrieven niet. Ingenieurs hebben dit consequent als een waardevol informatiekanaal beschouwd. De sleutel is om hun vertrouwen te winnen met goede inhoud (niet overdreven salesy), om voorbij de spamfilters en in hun inbox te komen.
“92% van de ingenieurs abonneert zich op minstens één nieuwsbrief. 43% van de ingenieurs abonneert zich op 3-5, en bijna een vijfde abonneert zich op 6 of meer.”
Het zou inmiddels overduidelijk moeten zijn dat bestemmingspagina’s uw industriële campagnes voor het genereren van leads kunnen maken of breken.
creditSource link