Ik heb zojuist een voorschot ontvangen van Productie Content Marketing Benchmark, budgetten en trends (Bedankt, Amanda!) gepubliceerd door het Content Marketing Institute (CMI). De timing kan niet beter, aangezien veel van mijn productie- en engineeringklanten hun industriële marketingplannen en budgetten voor 2022 opstellen.
Raadpleeg mijn bericht, Industriële marketing: wat fabrikanten moeten weten als u een snelle opfriscursus nodig heeft.
Laten we eerst terugkijken op 2021 om te zien wat marketeers in de maakindustrie gedurende het jaar hebben gedaan. Zoals het gezegde gaat“Wie zich het verleden niet kan herinneren, is gedoemd het te herhalen.” (George Santayana). Ik heb het natuurlijk niet over de geschiedenis die zich herhaalt, maar we krijgen waardevolle inzichten door terug te kijken.
Post-pandemische productie contentmarketing
Laat ik beginnen met een direct citaat uit het rapport van CMI omdat ze het heel mooi hebben samengevat.
“Het onderzoek van dit jaar suggereerde dat de pandemie een slapende reus wakker maakte – contentmarketing, dat is. Zonder persoonlijke evenementen en face-to-face verkoop, werden velen die voorheen weinig aandacht hadden besteed aan contentmarketing zich plotseling bewust van de kracht ervan.”
Wat voor soort content hebben productiemarketeers in 2021 gemaakt? CMI ondervroeg fabrikanten uit verschillende industrieën, functionele gebieden en bedrijfsgroottes over de hele wereld. Ze vonden dat 86% van de respondenten gebruikte video’s voor contentmarketingdoeleinden in de afgelopen 12 maanden.
Het gebruik van video’s als onderdeel van de productie van contentmarketing sluit heel goed aan bij de manier waarop ingenieurs en technische professionals content gebruiken in hun dagelijkse werk. De 2021 Staat van marketing voor ingenieurs gemeld dat 96% van de technici bekijkt wekelijks video’s voor hun werk. (Werkgerelateerde video’s en niet de ondeugende soort. )
Het is niet alleen zo dat video’s populair zijn bij ingenieurs; ze behaalden in 2021 de beste resultaten met contentmarketing, met instructievideo’s die voorop liepen met 52%.
In 2021 gebruikten productiemarketeers content om verschillende doelen te bereiken. Het genereren van leads was niet het belangrijkste doel, hoewel ik geloof dat alles samenwerkt om leads van betere kwaliteit te genereren.
Budgettering en planning voor 2022
Laten we uitkijken naar wat marketeers voor productiecontent verwachten en plannen voor het komende jaar. Marketingbudgetten staan natuurlijk altijd voorop bij iedereen. Er is goed nieuws hier – 64% verwacht dat hun budget voor contentmarketing voor 2022 zal stijgen ten opzichte van hun budget voor 2021. Dat is een significante verandering ten opzichte van 2021, toen slechts 36% verwachtte dat hun budget voor contentmarketing het jaar ervoor zou stijgen.
Waar besteden marketeers van productie-inhoud hun marketingdollars aan? Niet verrassend, maar liefst 85% van de fabrikanten zal in 2022 investeren in video’s. Evenementen (digitaal, persoonlijk, hybride) staat op de tweede plaats met 68%.
Hier is iets dat u misschien niet had verwacht, in een zakelijke omgeving na een covid-vaccinatie, investeringen in: persoonlijke evenementen zullen naar verwachting met 56% toenemen, dat is meer dan de toename van digitale/virtuele evenementen (27%) en hybride evenementen (31%). Is de cirkel rond?
Producerende contentmarketeers staan in 2022 voor uitdagingen. Dat is al enkele jaren het geval, maar de uitdagingen zijn in de loop der jaren veranderd. In de enquête van 2021 zeiden productiemarketeers die ten minste één contentmarketingactiviteit uitbesteden (het creëren van content was de activiteit die het vaakst werd uitbesteed bij 80%) dat hun grootste uitdaging was het vinden van partners met voldoende onderwerpexpertise (61%).
Dat is een belangrijke bevinding, want ik heb gesprekken gehad met fabrikanten die gefrustreerd waren over de kwaliteit van de technische inhoud die ze terugkrijgen bij uitbesteding aan freelance copywriters. Een andere bron van verwarring is een gebrek aan begrip tussen content creatie en contentmarketing. Alleen het publiceren van inhoud zal de naald niet verplaatsen voor industriële bedrijven.
Dit is mijn samenvatting van het rapport van CMI. Download het voor meer statistieken. Blijf op de hoogte voor toekomstige berichten waarin ik belangrijke secties uit het 2022 Manufacturing Content Marketing-rapport zal ontleden en analyseren.
creditSource link