Producerende contentmarketeers kunnen echt helpen de stress voor ingenieurs te verminderen. Ik ben niet grappig of probeer slim te zijn met mijn kop. Geloof me niet? Laat me uitleggen hoe.
Laat me eerst krediet geven waar krediet verschuldigd is. Ik heb drie bronnen gebruikt voor citaten in dit bericht. Zij zijn:
- 6 Digital Essentials voor verkoop en marketing aan ingenieurs en architectenuitgegeven door CADENAS PARTsolutions
- Onderzoeksrapport Pulse of Engineering 2021 gepubliceerd door GlobalSpec
- Productie contentmarketing, 2022 Insights gepubliceerd door het Content Marketing Institute (CMI)
Waarom zijn ingenieurs gestrest op het werk?
Het simpele feit is dat ingenieurs zijn tijd uitgedaagd. Ik heb over dit probleem geschreven in mijn eerdere berichten. Hier is een direct citaat uit het CADENAS-rapport…
“Ingenieurs in de huidige omgeving worden geconfronteerd met talloze uitdagingen. Kortere productietijden in combinatie met een toenemende vraag naar unieke oplossingen vergroten bijvoorbeeld de werkdruk voor ingenieurs. Om de situatie te verergeren, staan ingenieurs voortdurend onder druk om kosten te besparen in het ontwerpproces en om de productie van hun ontwerpen te vereenvoudigen door gebruik te maken van off-the-shelf componenten (COTS).”
De gegevens uit het Pulse of Engineering-rapport van GlobalSpec bevestigen het bovenstaande citaat. Zij meldden het volgende:
- 58% van de ondervraagde ingenieurs zei dat het competitieve landschap wereldwijd is en 24/7 concurreert
- 73% zei dat ontwerpen complexer/verfijnder worden
- 64% zei dat de time-to-market-druk is toegenomen
- 58% meldt dat ontwerpcycli krimpen
Het time-crunch-probleem is niet nieuw, maar is de afgelopen jaren alleen maar toegenomen. Bovendien heeft de pandemie de situatie de afgelopen twee jaar verslechterd.
Hoe kunnen producenten van contentmarketeers het probleem helpen verlichten?
Er zijn verschillende dingen die u kunt doen om ingenieurs en technische professionals te helpen. Een van de topitems op mijn lijst is het aanbieden van een robuuste online bibliotheek met downloadbare CAD- en BIM-bestanden. Deze strategie bespaart hen tijd, verbetert de nauwkeurigheid van het ontwerp en elimineert een aantal repetitieve taken die ingenieurs toch niet doen.
Fabrikanten van onderdelen profiteren ook van het aanbieden van downloadbare CAD/BIM-bestanden. Bekijk deze grafiek om te zien hoe ze zich direct vertalen naar verkoop. Moeilijk om tegen deze cijfers in te gaan.
Fabricage-inhoud voor het opleiden van minder ervaren ingenieurs
Ingenieurs en andere industriële professionals zoeken en willen regelmatig technische content van hoge kwaliteit waarop ze kunnen vertrouwen. Ze beschouwen technische documentatie, software en ontwikkelingstools, productspecificaties en datasheets die nodig zijn bij het uitvoeren van hun werk.
Jongere en minder ervaren ingenieurs hebben een sterke behoefte om de laatste trends in hun vakgebied te leren kennen en hun technische kennis up-to-date te houden. Soms hebben ze ook begeleiding nodig omdat ze niet de praktische ervaring van senior engineers hebben. De eigen middelen zijn schaars geworden door pensioneringen en bezuinigingen.
Uit het GlobalSpec-onderzoek bleek dat slechts 39% van de fabrikanten formele praktijken had voor senior- en gespecialiseerde experts om hun kennis op te leiden, over te dragen, te begeleiden of door te geven aan jongere ingenieurs.
Als gevolg hiervan kijken deze jongere ingenieurs naar hun leveranciers om de interne kennislacune op te vullen. Producerende contentmarketeers kunnen helpen door online trainingen, webinars, e-books, handleidingen en whitepapers te creëren.
Zie mijn bericht, Marketing to Millennial Engineers, voor meer informatie over dit onderwerp.”
Hoe kunnen productie-contentmarketeers resultaten boeken?
Als contentmarketeer in de productie moet je ROI bewijzen om budgetgoedkeuringen te krijgen. Hoewel het verminderen van stress voor ingenieurs een waardig doel is, kom je met dat alleen niet te ver met het hogere management.
Downloadbare CAD/BIM-bestanden zijn sterke verkoopbevorderaars, maar wat kunt u nog meer doen om resultaten te genereren? Video’s en webinars hebben zich de afgelopen 12 maanden bewezen. Dat was een van de belangrijkste bevindingen uit het rapport van CMI.
“Video’s en virtuele evenementen/webinars waren de afgelopen 12 maanden groot bij de productiemarketeers die we ondervroegen. Bovendien verwacht 85% aanhoudende investeringen in video in 2022, waardoor dit het belangrijkste gebied van voorspelde investeringen is.”
Video’s en online evenementen zijn populair voor industriële contentmarketing omdat ze effectief zijn bij het technische publiek. Resultaten spreken voor zich. Kijk naar deze grafiek uit het CMI-rapport als bewijs.
Zoals je in dit bericht kunt zien, is er veel dat marketeers voor contentproductie kunnen doen om de stress voor technici te verminderen en tegelijkertijd tastbare en meetbare resultaten te produceren.
creditSource link