Digitale marketing voor ingenieurs werkt om verschillende redenen. En tegen de resultaten kun je niet argumenteren. Ik ben een groot gelovige geweest en een beoefenaar van digitale marketingstrategieën en -tactieken voor mijn industriële marketing en consultancy klanten sinds een aantal jaren.
Laten we eerst naar het grote geheel kijken – B2B-verkoop. Engineering-diensten en productiebedrijven zijn immers een subset van B2B-bedrijven. Uit een onderzoek van managementadviesbureau Bain & Company bleek dat: 92% van de B2B-kopers geeft de voorkeur aan virtuele verkoopinteracties, een stijging van 17% ten opzichte van mei 2020. Het rapport merkt op dat: 79% van de verkopers zegt ook virtueel verkopen effectief is, vergeleken met 54% vorig jaar. (Bron: Verkoopinhoud die wordt gesloten, gepubliceerd door Allego).
Interessant is dat Bain & Company een webinar heeft samengesteld met de prikkelende titel; Digitale marketing is dood. Het is duidelijk niet dood, maar digitale marketing”zoals gewoonlijk” zal ook niet werken.
Digitale marketing voor ingenieurs is effectief
Zoals ik in de openingsparagraaf schreef, spreken de resultaten voor zich.
“Online informatiebronnen zijn de dominante ‘go-to’ voor ingenieurs die onderzoek doen naar een product of dienst voor een zakelijke aankoop.”
Die bevinding is van de Rapport State of Marketing to Engineers 2022 gepubliceerd door TREW Marketing en GlobalSpec.
69% van de ingenieurs gaat bij het onderzoeken van een product of dienst rechtstreeks naar de bron, de website van de leverancier of de leverancier. Onderzoek en informatieverzameling vinden plaats in de vroege stadia van hun kooptraject.
Kortom, een industriële website is de spil van uw digitale marketingstrategie. Het is misschien tijd voor u om een volledige audit van uw huidige website te doen. Het moet niet beperkt blijven tot alleen technische problemen voor SEO. U moet het volgende evalueren:
- Is de kernboodschap van vandaag een juiste weerspiegeling van uw bedrijf?
- Heeft u verouderde informatie over producten en diensten?
- Wat wilt u dat bezoekers van uw site doen nadat ze uw site hebben gevonden? Verwachten dat ze u na het eerste bezoek bellen of e-mailen, is onrealistisch.
- Heb je duidelijke calls-to-action om ze logisch door hun kooptraject te loodsen?
- Heeft u stappen ondernomen om het aantal klikken te minimaliseren dat bezoekers nodig hebben om relevante informatie te vinden?
- Is de navigatie intuïtief en logisch?
- Kunt u de gebruikerservaring verbeteren?
Eerlijke antwoorden op deze vragen helpen u hiaten in de inhoud van uw website te identificeren en of u een volledig herontwerp van een industriële website moet overwegen.
Inhoudsvoorkeuren van ingenieurs
Wat voor soort inhoud gebruiken ingenieurs bij het nemen van werkgerelateerde beslissingen? Als het gaat om het maken van contentmarketing, denken we vaak aan blogposts, whitepapers, e-books, etc.
Verrassing, verrassing – de goede oude datasheets zijn nog steeds #1! Dit wordt gevolgd door downloadbare CAD-tekeningen. Ik heb al een paar berichten geschreven over de waarde van het tweede item als een effectieve verkoopbevorderaar. (Zie mijn vorige bericht).
Video speelt een dominante rol in technische marketing
Als je de bovenstaande grafiek goed bekijkt, zie je verschillende vormen van video genoemd. 96% van de technici gebruikt video’s voor werkgerelateerde doeleinden, en 53% kijkt wekelijks een uur of meer.
Jongere ingenieurs, die 35 jaar en jonger zijn, besteden meer tijd aan het bekijken van video’s voor werkgerelateerde doeleinden.
Kijk ook eens 4 redenen waarom fabrikanten videomarketing gebruikenuitgegeven door ThomasNet.
Hoe u inhoud nuttig kunt maken voor uw verkoopteam
Tot nu toe heb ik het gehad over hoe ingenieurs content consumeren in digitale marketing. Laten we nu eens kijken hoe het verkoopteam inhoud kan gebruiken om productiever te worden. Als u een externe industriële marketingconsulent bent zoals ik of een interne marketeer, weet u dat het een uitdaging is om Sales zover te krijgen dat ze de inhoud gebruiken die u produceert.
Ik weet zeker dat je deze statistiek al eerder hebt gelezen, maar het is het herhalen waard. In 2013, Forrester meldde: Dat 60% tot 70% van de inhoud die door B2B-marketingorganisaties wordt geproduceerd, wordt ongebruikt. Nog verrassender was dat veel van hun klanten zeiden dat 80% van hun inhoud ongebruikt bleef. Onnodig te zeggen dat er een probleem is.
Ik ga niet alles herhalen wat er is geschreven over het creëren van synergieën tussen verkoop en marketing. Ik heb echter twee belangrijke punten uit het rapport van Allego gevonden om inhoud gunstiger te maken voor het verkoopteam.
Dus daar heb je het: mijn kijk op waarom digitale marketing voor ingenieurs tegenwoordig dominant is, ondersteund door gegevens uit onafhankelijke onderzoeksstudies.
creditSource link